Legenderna om Elysium i spelmagasinet HjältarSom en självutnämnd spelentusiast och bloggare har jag bestämt mig för att fördjupa mig i den magnifika spelvärlden av Legender om Elysium (LoE), med avsikt att dissekera och förklara spelets komplexiteter och finesser, med särskild fokus på hjältarna i spelet. Dessa karaktärer berikar spelupplevelsen avsevärt och förtjänar därför en detaljerad granskning av deras funktionaliteter och unika egenskaper.
I LoE kräver spelupplägget att man skapar en personlig hjälte som inte bara representerar spelaren i spelarenan, utan också stipulerar spelarens unika spelsätt. Denna skräddarsydda representation för med sig en element av individualism till den högt konkurrensutsatta världen av LoE. Intressant nog kan en spelare äga flera hjältar inom samma konto, alla med en maximal nivågräns på 50. Ju högre din hjältes nivå är, desto mer HP tar den med sig till slagfältet, och desto mer erfarenhet och rikedom får du som spelare sannolikt skaffa dig.
Låt oss nu kasta en blick på spelets inledande stadier – Spelare erbjuds tre val av ras inklusive människa, orc och mörk alv. Alla tre raserna har sina specifika passiva färdigheter, huvudsakligen rörande olika typer av kort. De passiva förmågorna blir starkare ju högre hjältens nivå blir.
För att kortfattat belysa varje ras och dess egenskaper:
– Människor ger en bonus på +1 / +1 till en slumpmässigt vald jordbruksenhet på slagfältet för varje passerande N:e rundan.- De orcher som förekommer ger liknande fördelar, men till en slumpmässig bergsenhet.- Mörka alver utnyttjar liknande strukturerade fördelar för en skogsenhet.
Denna bonus relaterad till rasen aktiveras när hjälten når nivå 6 och accelererar allteftersom hjältens nivå blir högre.
Hjälten kan också välja en klass bland alternativ som krigare, bågskytt eller magiker och varje klass ger olika speciella passiva färdigheter orelaterade till enheterna. Till exempel börjar en krigare striden med extra +5 HP, bågskytt lägger till ett extra land i första rundan, och en magiker börjar med ett slumpmässigt stavekort.
En engagerande del av LoE är dess integrering av Non-Fungible Tokens (NFT:er). Till exempel kan varje hjälte som befordras till nivå 2 myntas som en NFT, vilket gör det till en överförbar tillgång. För att uppgradera din hjältes nivå måste du delta i slag och på så sätt samla tillräckligt med erfarenhet.
Nya hjältar börjar alltid på nivå ett. För att avancera behöver hjältarna alltmer erfarenhet. Här är hur vi beräknar erfarenheten som behövs för nästa nivå:
Nödvändig XP = Hjältens nivåmultiplicerare * hjältens nivå + tidigare krävd XP.
Ett exempel kan vara: Om du har en hjälte på nivå 3 och behöver avancera till nivå 4 skulle du behöva 105 XP (beräknat som 19 * 3 + 48).
Den erfarenhet du tjänar efter ett slag varierar beroende på resultatet, liksom din hjältes nivå och klass. Att vinna ett slag ger dig en grundläggande erfarenhet på 10 XP, vilket justeras enligt HP-statusen efter striden och sedan multipliceras med hjältens nivå och klass, och igen multipliceras med XP-förstärkningen om sådan finns.
Till exempel, om en spelare med en hjälte på nivå 24 och en XP-förstärkning på 25% förlorar en strid och vinnaren har 5% liv kvar, får spelaren 210 XP (beräknat som 10 XP * 0,7 * 24 * 1,25). En vinnande hjälte på nivå 24 utan XP-förstärkning skulle få 240 XP (beräknat som 10 XP * 1 * 24 * 1).
Legenderna om Elysiums inre funktioner är verkligen en invecklad väv av fascinerande spelmekanik och funktioner. Jag hoppas att denna detaljerade analys av “hjältar” ger lite ljus på några viktiga aspekter och hjälper dig i ditt elysiska äventyr.
Legends of Elysium: Ett strategiskt kortspel för spelnördar!
by
Tags: